Вечори духовного читання. Друге зібрання.

На прохання Ставропігійного братства Святого праведного князя Київського Ярослава Мудрого.

Та Ордену Хрестоносців, сайт Сумської обласної організації УНА-УНСО продовжує проект у царині духовності під назвою: «Народне тлумачення Біблії».

Як відомо, тлумачення Святого Письма здійснювало цілий ряд теологів, богословів, філософів тощо. Немає серед них лише тлумачення від пересічного християнина – тобто від Церкви, бо, як відомо, Церква – то є згромадження людей, звичайно ж під проводом пастирів – священнослужителів.

Цікаво, й не тільки, дізнатися думку пересічного християнина з питань розуміння ним того, як він сприймає зміст Святого Письма.

Окрім цього, корисним буде й нам разом з читачами нашого сайту перечитати ще раз цю Книгу Книг.

Технічно це буде здійснюватися в два етапи. Спочатку ми опублікуємо якусь частину Біблії. Потім викладемо її тлумачення на основі узагальненого тлумачення, з направлених вами думок у вигляді коментаря до цієї частини, додамо й сою думку та й опублікуємо.

Певно цей проект займе чимало часу, але він цього вартий.

Наше спільне тлумачення Біблії, повних її частин,  ми направлятимемо до канцелярії Київської Патріархії та Української Греко-Католицької Церкви. Можливо там буде теж цікаво це прочитати.

Текст Біблії ми взяли з мережі Інтернет на сайті http://www.ukrbible.com/. Спочатку хотілося мати «під рукою» текст Біблії в перекладі Святійшого Філарета, Патріарха Київського і всієї Руси-України, але ми його не знайшли в електронному варіанті. Можливо це й краще, бо ми вирішили ще й виправляти граматичні й лексичні, як на наш погляд, помилки тексту Святого Письма на свій розсуд (народний), а щось міняти в редакції Святійшого Патріарха в меншій мірі неетично.

Зауважимо, що в нашому розумінні переклад не повинен бути калькою з тієї чи іншої мови, навіть з першоджерела, якби таке існувало, а повинно сприйматися в тих варіантах, які природні в цей час для української мови, для сприйняття самої суті змісту українцем. Ми також розуміємо, що мова Біблії має сакральне навантаження й лексика в цьому має величезне значення, та маємо надію, що нам поталанить відтворити усі відтінки, передбачені оригіналом.

Разом з цим просимо різного роду сатаністів не турбуватися нашим сайтом з цього приводу – даремно згаяний час; КПД – нуль з мінусом.

Редакційна колегія: академік Петро Перепуст – головний редактор; Володимир Солодовник; Ігор Гутенко; Олександр Хоменко; Родіон Дученко; Євген Бобровський – члени редакційної колегії.

Свої коментарі направляйте на сайт СОО УНА-УНСО або на електронну пошту: perepust@ukr.net

Буття. Частина 2.

Суботній спочин Господа

– прообраз спочину віруючих у досконалому діянні спасіння.

Бут 2:1. Так витворені небо й земля, та все військо їхнє.

Бут 2:2. От звершив Бог під сьомий день справи свої, котрі він чинив, й спочив сьомого дня від усіх справ своїх, котрі вчинив.

Бут 2:3. Благословив Бог сьомий день, й освятив його; бо цього дня спочив од усіх справ його, котрі Бог чинив та творив.

Бут 2:4. Ось походження неба й землі, при утворенні їх, того часу, коли Господь Бог утворив землю й небо.

Бут 2:5. Та всілякий польовий чагарник, котрого ще не було на землі, й всіляку польову траву, котра ще не росла; бо Господь Бог не посилав дощу на землю, й не було людини для обробітку землі;

Бут 2:6. Але пара підносилася від землі, та зрошувала всю поверхню землі.

Бут 2:7. Тоді утворив Господь Бог чоловіка з тліну земного та вдихнув в обличчя його дихання життя, й став чоловік душею живою.

Бут 2:8. Також посадив Господь Бог рай на сході; й поселив там чоловіка, котрого утворив.

Бут 2:9. І виростив Господь Бог з землі всіляке дерево, приємне для ока та придатне для харчу, й дерево життя посеред раю, й дерево пізнання добра та зла.

Бут 2:10. З Едену витікала річка для зрошення раю, а далі розгалужувалася на чотири ріки.

Бут 2:11. Ім’я однієї Пішон: вона обтікає всю землю Хавила, ту, де золото;

Бут 2:12. А золото цієї землі добре; там бделій та камінь онікс.

Бут 2:13. Ім’я другої ріки Ґіхон, вона обтікає всю землю Куш.

Бут 2:14. Ім’я третьої річки Тигр: вона біжить на сході Ашшуру; А четверта ріка – Єфрат.

Бут 2:15. Узяв Господь Бог чоловіка, й поселив його в саду Еденському, щоб обробляти його та опікуватися ним.

Бут 2:16. Й заповідав Господь Бог чоловікові, говорячи: Від усілякого дерева в саду ти будеш вільно їсти;

Бут 2:17. А від дерева пізнання добра та зла не їж від нього; бо того ж дня, котрого ти покуштуєш од нього, смертю помреш.

Бут 2:18. Тоді сказав Господь Бог: Не добре бути чоловікові одному; утворимо йому помічника, відповідного йому.

Бут 2:19. Господь Бог витворив з землі всіх тварин польових та всіх птахів небесних, й привів до чоловіка, аби побачити, як він назве їх, та, щоби, як назве чоловік кожну живу істоту, таким й було б їй ім’я.

Бут 2:20. Назвав чоловік ймення всім тваринам та птахам небесним й усім звірям польовим: але для чоловіка не знайшлося помічника, схожого на нього.

Бут 2:21. Тоді навів Господь Бог на чоловіка міцний сон; а, коли він заснув, узяв одне з ребер його, й затулив те місце плоттю.

Бут 2:22. Й утворив Господь Бог з ребра, взятого в чоловіка, жінку, та привів її до чоловіка.

Бут 2:23. Й сказав чоловік: Ось, ця кість од кісток моїх, а плоть від плоті моєї; вона буде називатися жінкою: бо взята від чоловіка.

Бут 2:24. Тому нехай залишить чоловік батька свого й матір свою, та поєднається з дружиною своєю, й будуть одна плоть.

Бут 2:25. А були обидвоє голі, Адам та дружина його, й не соромилися.

Буття. Частина 3.

Бут 3:1. Змій був найхитріший з-поміж усіх звірів польових, котрих витворив Господь Бог. І сказав змій жінці: Чи справді сказав Бог: Не їжте від жодного дерева в раю?

Бут 3:2. Тоді сказала жінка змієві: Плоди з дерев ми можемо їсти.

Бут 3:3. Тільки плодів дерева, котре посеред раю, сказав Бог, не їжте й не торкайтеся до них, щоб вам не вмерти.

Бут 3:4. Тоді сказав змій жінці: Ні, не помрете;

Бут 3:5. Але знає Бог, що того дня, котрого ви скуштуєте їх, тоді очі ваші відкриються, й ви будете, як боги, котрі знають добро та зло.

Бут 3:6. Бачить жінка, що дерево добре на поживу, що воно приємне для очей, бо вчиняє мудрим, та взяла плодів його, й спожила, та дала також чоловікові своєму, й він їв.

Бут 3:7. Тоді поглибшав зір у них обидвох, й довідалися, що голі, та позшивали оливкове листя й поробили собі пояси.

Бут 3:8. От вони почули голос Господа Бога, який простував раєм у пору денної прохолоди, й сховався Адам та дружина його від Господа Бога поміж деревами раю.
Бут 3:9. Покликав Господь Бог Адама, та сказав йому: Де ти?

Бут 3:10. Він сказав: Голос твій я почув у раю, й злякався, бо я голий, то й сховався.

Бут 3:11. Тоді сказав (Бог): Хто сказав тобі, що ти голий? Чи не їв ти з дерева, з котрого я заборонив тобі їсти?

Бут 3:12. Адам сказав: Жінка, котру ти дав мені, вона дала мені з дерева, а я спожив.

Бут 3:13. Тоді сказав Господь Бог жінці: Нащо ти оце вчинила? Жінка сказала: Змій обдурив мене, і я їла.

Бут 3:14. Сказав Господь Бог змієві: За те, що ти вчинив це, проклятий ти перед усіма тваринами й перед усіма звірами польовими; ти будеш повзати на череві своєму, й будеш їсти тлін упродовж днів життя твого.

Бут 3:15. І ворожнечу покладу між тобою й поміж жінкою, й поміж насінням твоїм (нащадками) й насінням її, воно буде вражати тебе в голову, а ти будеш жалити його в п’яту.

Бут 3:16. А жінці сказав: Множачи, помножу скорботу твою у вагітності твоїй; у стражданнях будеш народжувати дітей; й до чоловіка твого потяг твій, а він буде панувати над тобою.

Бут 3:17. Адамові ж сказав: За те, що ти вчинив за словом дружини твоєї та їв з дерева, з якого я наказав тобі не їсти, проклята земля через тебе; зі скорботою будеш харчуватися з неї в усі дні життя твого.

Бут 3:18. Терня та будяки буде вона тобі родити, й їстимеш польову траву.

Бут 3:19. У поті лиця твого їстимеш хліб, доки не повернешся в землю, з котрої тебе взято; бо ти є тлін і в тлін повернешся.

Бут 3:20. Тоді назвав Адам ім’я дружині своїй Єва, бо стала вона матір’ю усіх живих.

Бут 3:21. І вчинив Господь Бог Адамові та дружині його одяг шкіряний та одягнув їх.

Бут 3:22. Сказав Господь Бог: Ось, Адам став, як один з нас, знаючи добро та зло; тож тепер, аби лише не простяг він руки своєї та не взяв ще й з дерева життя й, споживши, не став жити повік.

Бут 3:23. Спровадив його Господь Бог із саду Еденського, щоб обробляти землю, з котрої був узятий.

Бут 3:24. Й вигнав Адама, й поставив на сході біля Еденського саду херувима та полум’яний меч, який обертався навсібіч, щоб стерегти стежку до дерева життя.

Далі буде.

Підготовив Ігор Гутенко.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *